De fysiotherapeut ziet mevrouw de Vos in die jaren meermaals in de praktijk.
CASUS 2 A +B
De doelstellingen:
De student kan in verschillende
episodes van de R.A. bij een patiënt:
·
een anamnese afnemen en de hulpvraag formuleren
·
onderzoeksdoelstellingen formuleren op basis van
de anamnese incl. meetinstrumenten (EFA, EPM-ROM)
·
een onderzoek uitvoeren
·
een fysiotherapeutische diagnose formuleren op
basis van het uitgevoerde diagnostisch proces.
·
een behandelplan opstellen.
·
een behandeling uitvoeren.
· Behandeldoelstellingen en interventies aanpassen obv veranderende actualiteit van de klachten.
De opdracht:
Bronnen:
Doorloop het gehele diagnostisch en therapeutisch proces in één stadium van het ziekteproces . Het accent (zie lesdoelstellingen) van het
onderzoek en de behandeling zal dus bij elke casus anders zijn.
1: Werk het proces uit op een flapover of digitaal presentatiemiddel.
2: Demonstreer een deel van het diagnostisch proces of het therapeutisch proces. Dit duurt 15 minuten.
3: De toehoorders stellen kritische vragen en geven feedback op het methodisch handelen dat gedemonstreerd is.
Criteria:
De presentatie is leesbaar voor de collega`s en maakt dat de praktische demonstratie goed te volgen is. De gemaakte keuzes in de demonstratie zijn uit de schriftelijke presentatie te herleiden.
De demonstratie laat fysiotherapeutisch methodisch handelen zien dat zichtbaar onderbouwd is.
Bronnen:
- BIJ KNGF Reumatoïde Artritis Praktijkrichtlijn
- BIJ Samenvattingskaart KNGF Richtlijn RA
- PPT
OAC 3 KNGF Richtlijn R.A
- BIJ
RA Meetinstrumenten
Geen opmerkingen:
Een reactie posten